23 Sept 2019

3B reunió de tutoria setembre

Calendari escolar curs 2019-20:




Vacances Nadal 
 23 de desembre al 7 de gener (ambdós inclosos)

Vacances Setmana Santa
6 al 13 d'abril

Dies lliure elecció
5 de desembre
24 de febrer
20 de març
30 d'abril
1 de juny

Darrer dia de curs
19 de juny


Serveis que oferim a l'institut:

Servei comunitari 
La finalitat és garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat. És avaluable i es durà a terme al llarg de10 hores lectives i 10 hores fora del centre en entitats com Creu Roja, escoles, biblioteca...

Programa Salut i Escola 
Conveni amb el CAP Canet. Orientació 1 dia /setmana a través d’una infermera, que ve al centre cada 15 dies.

Espai de conversa
Col.laboració amb el CSMIJ (Centre de salut mental infantil i juvenil). Orientació alumnat 2n i 3r d’ESO.

Pla Lector i Projectes d'excel·lència.



----- El curs de 3r d'ESO -----


                    a)  Matèries comunes

   Anglès, Català, Castellà, Matemàtiques, Socials, Física i Química, Biologia, Tecnologia, Música (1 quadrimestre), ViP (1 quadrimestre), Educació Física, Alternativa a la Religió/Religió.

A tercer de la ESO, a les matèries instrumentals, els tres grups es converteixen en quatre, per tal de fer grups més petits i poder atendre millor l'alumnat.

           Desdoblaments: Física i Química amb Bio-Geologia / Tecno amb anglès.

b)  Matèries  optatives: una per quadrimestre, de dues hores/setmana  (2 a l'any), excepte Francès i Alemany que serà anual. 



       
c)  Treball de síntesi: 

Acostumem a fer el treball sobre La sexualitat. Els objectius principals del crèdit són: descriure i valorar la sexualitat i les seves funcions, conèixer els canvis fisiològics i psicològics que es produeixen durant la pubertat, mantenir una actitud tolerant i respectuosa envers les diferents manifestacions de la sexualitat humana, descriure els principals mètodes de contracepció i les malalties de transmissió sexual, observar gàmetes sexuals d’éssers vius invertebrats.


            d)  Avaluacions:

    a.  N’hi ha tres (amb els corresponents butlletins de notes). 

20 de desembre
18 de març
12 de juny

A més, a finals d’octubre es fa una Preavaluació orientativa, el butlletí del qual s’entregarà el 30 d'octubre (dimecres) i la part retallable s’ha de retornar signada.
    b.  Cada trimestre hi haurà una sèrie de proves de recuperació de les diferents avaluacions (depenent de cada departament).

13-16 de gener recuperacions 1a avaluació 
14-16 d'abril recuperacions 2a avaluació
2-4 de juny recuperacions 3a avaluació
18-19 de juny recuperació extraordinària
    c. Es repeteix curs amb més de dues matèries suspeses. Cal recuperar les matèries suspeses del curs anterior (el professorat informarà l’alumnat), els exàmens seran del 28-30 gener. 

Cal recordar que es segueix una avaluació competencial, amb notes no numèriques.
       
e)   Organització del treball dels nois i noies:
     * Agenda:
     Eina de comunicació entre família i professorat. Necessitat de control dels pares. Cal anar vigilant les pàgines de comunicacions i els deures anotats, i sospitar si no en tenen.
    * Planificació del temps de treball:
    Necessitat de tenir un espai adequat i material de suport preparat. Es tindrà en compte que el temps necessari mitjà és de 2 hores diàries (10 hores setmanals). Cal comptar que tenen les tardes lliures i les han d'aprofitar.
    * Material per a les classes:       
   Els llibres de text i fulls Din-A4 blancs o llibretes: a cada matèria el professorat ho especificarà.
Resultado de imagen de HOMEWORK


      f)  Assistència i puntualitat:

         L’entrada es fa pel pati (Riera Gavarra), que obre les portes a les 7:45 i es tanca a les 8:03 en punt. En cas que s’arribi tard s’ha d’entrar per la porta del c/ Francesc Cambó i lliurar el justificant a consergeria i presentar-se al professor de guàrdia, que acompanyarà l’alumne/a a l’aula. Si no es presenta justificant al moment, caldrà fer-ho al dia següent per no rebre una falta de convivència.

     En cas de malaltia de l'alumnat, cal telefonar a l'institut a primera hora i adjuntar una nota a l'agenda. Si hi ha un examen i l'alumne està malalt, es farà el primer dia d'assistència a classe SEMPRE QUE ES JUSTIFIQUI AMB UN DOCUMENT OFICIAL. 

En cas de falta d’assistència, es rebrà un email o sms. Les faltes s’han de justificar degudament als tutors.
a.   Justificació de faltes i retards telefònicament i  a l'agenda o amb l’imprès que es troba a consergeria.

b.   Acumulació de 6 faltes-retards injustificats suposen l’aplicació d’un comunicat de conducta.

c.  l'Acumulació de 2 o més comunicats pot suposar la exclusió de les diferents sortides o viatges. En darrera instància, però, serà sempre l'Equip docent el que decideix.


     Cal recordar que els alumnes de l'etapa ESO no podran sortir al carrer a les hores de pati.

g)   Normes de convivència i conducta:

     l'Objectiu és aconseguir el màxim de respecte entre tots els membres de la comunitat escolar (també respectar les instal·lacions del Centre).

    Les normes es poden consultar a l’agenda de l’alumne, ja que aquest curs l’agenda és personalitzada, i hi hem inclòs les Normes Bàsiques. Convé comentar–les a casa, encara que el bàsic és utilitzar el sentit comú i el respecte. 

  Disciplina: Comunicats de convivència. Els pares els han de signar sempre i no desautoritzar el professor davant l’alumne. Si no s’hi està d’acord, el millor és parlar-ne primer amb el tutor i que aquest contacti amb el professorat implicat.

    Mirar periòdicament l'agenda per veure si hi ha anotacions del professorat.

    Dimarts a la tarda, com en cursos anteriors els castigats venen a la tarda i fan deures.


   h)   Acció tutorial: 

     Es basa en l'ajuda a l’alumnat en el seu procés d'aprenentatge i creixement personal. Es fa tant al grup-classe, a les hores de tutoria de grup, i es treballaran diversos temes tractats per especialistes (ex. tallers d’alimentació, resolució de conflictes, prevenció de riscos...). 

   També es faran tutories de forma individual i s'estarà en contacte amb les famílies.


Resultado de imagen de teacher icon



       i)  Potenciació de les llengües estrangeres.

Al nostre institut, des de fa anys, es duen a terme una sèrie d'intercanvis d'alumnes i es fan sortides educatives a l'estranger amb la intenció de motivar els nostres nens i nenes en  l'aprenentatge de  les llengües més parlades a Europa. 



3r  ESO Londres (anglès)
4t Krefeld (alemany)Le Tréport (Normandia) (francès)

Projecte lingüístic (presència de l'anglès a diverses matèries (exemple: Educació ètica i valors, pràctiques de ciències, etc.).

Batxibac




Els pagaments de les sortides es farà amb TPVescolahttps://tpvescola.com


No comments:

Post a Comment