Vacances Nadal
23 de desembre al 7 de gener (ambdós inclosos)
Vacances Setmana Santa
6 al 13 d'abril
Dies lliure elecció
5 de desembre
24 de febrer
20 de març
24 de febrer
20 de març
30 d'abril
1 de juny
Darrer dia de curs
19 de juny
Serveis que oferim a l'institut:
Servei comunitari
La finalitat és garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat. És avaluable i es durà a terme al llarg de10 hores lectives i 10 hores fora del centre en entitats com Creu Roja, escoles, biblioteca...
Programa Salut i Escola
Conveni amb el CAP Canet. Orientació 1 dia /setmana a través d’una infermera, que ve al centre cada 15 dies.
Espai de conversa
Pla Lector i Projectes d'excel·lència.
Col.laboració amb el CSMIJ (Centre de salut mental infantil i juvenil). Orientació alumnat 2n i 3r d’ESO.
Pla Lector i Projectes d'excel·lència.
----- El curs de 3r d'ESO -----
a) Matèries comunes
Anglès, Català, Castellà, Matemàtiques, Socials, Física i Química, Biologia, Tecnologia, Música (1 quadrimestre), ViP (1 quadrimestre), Educació Física, Alternativa a la Religió/Religió.
A tercer de la ESO, a les matèries instrumentals, els tres grups es converteixen en quatre, per tal de fer grups més petits i poder atendre millor l'alumnat.
A tercer de la ESO, a les matèries instrumentals, els tres grups es converteixen en quatre, per tal de fer grups més petits i poder atendre millor l'alumnat.
Desdoblaments: Física i Química amb Bio-Geologia / Tecno amb anglès.
b) Matèries optatives: una per quadrimestre, de dues hores/setmana (2 a l'any), excepte Francès i Alemany que serà anual.
c) Treball de síntesi:
Acostumem a fer el treball sobre La sexualitat. Els objectius principals del crèdit són: descriure i valorar la sexualitat i les seves funcions, conèixer els canvis fisiològics i psicològics que es produeixen durant la pubertat, mantenir una actitud tolerant i respectuosa envers les diferents manifestacions de la sexualitat humana, descriure els principals mètodes de contracepció i les malalties de transmissió sexual, observar gàmetes sexuals d’éssers vius invertebrats.
Acostumem a fer el treball sobre La sexualitat. Els objectius principals del crèdit són: descriure i valorar la sexualitat i les seves funcions, conèixer els canvis fisiològics i psicològics que es produeixen durant la pubertat, mantenir una actitud tolerant i respectuosa envers les diferents manifestacions de la sexualitat humana, descriure els principals mètodes de contracepció i les malalties de transmissió sexual, observar gàmetes sexuals d’éssers vius invertebrats.
d) Avaluacions:
a. N’hi ha tres (amb els corresponents butlletins de notes).
A més, a finals d’octubre es fa una Preavaluació orientativa, el butlletí del qual s’entregarà el 30 d'octubre (dimecres) i la part retallable s’ha de retornar signada.
20 de desembre
18 de març
12 de juny
A més, a finals d’octubre es fa una Preavaluació orientativa, el butlletí del qual s’entregarà el 30 d'octubre (dimecres) i la part retallable s’ha de retornar signada.
b. Cada trimestre hi haurà una sèrie de proves de recuperació de les diferents avaluacions (depenent de cada departament).
13-16 de gener recuperacions 1a avaluació
14-16 d'abril recuperacions 2a avaluació
2-4 de juny recuperacions 3a avaluació
18-19 de juny recuperació extraordinària
c. Es repeteix curs amb més de dues matèries suspeses. Cal recuperar les matèries suspeses del curs anterior (el professorat informarà l’alumnat), els exàmens seran del 28-30 gener.
Cal recordar que es segueix una avaluació competencial, amb notes no numèriques.
Cal recordar que es segueix una avaluació competencial, amb notes no numèriques.
e) Organització del treball dels nois i noies:
* Agenda:
Eina de comunicació entre família i professorat. Necessitat de control dels pares. Cal anar vigilant les pàgines de comunicacions i els deures anotats, i sospitar si no en tenen.
* Planificació del temps de treball:
Necessitat de tenir un espai adequat i material de suport preparat. Es tindrà en compte que el temps necessari mitjà és de 2 hores diàries (10 hores setmanals). Cal comptar que tenen les tardes lliures i les han d'aprofitar.
* Material per a les classes:
Els llibres de text i fulls Din-A4 blancs o llibretes: a cada matèria el professorat ho especificarà.
f) Assistència i puntualitat:
L’entrada es fa pel pati (Riera Gavarra), que obre les portes a les 7:45 i es tanca a les 8:03 en punt. En cas que s’arribi tard s’ha d’entrar per la porta del c/ Francesc Cambó i lliurar el justificant a consergeria i presentar-se al professor de guàrdia, que acompanyarà l’alumne/a a l’aula. Si no es presenta justificant al moment, caldrà fer-ho al dia següent per no rebre una falta de convivència.
En cas de malaltia de l'alumnat, cal telefonar a l'institut a primera hora i adjuntar una nota a l'agenda. Si hi ha un examen i l'alumne està malalt, es farà el primer dia d'assistència a classe SEMPRE QUE ES JUSTIFIQUI AMB UN DOCUMENT OFICIAL.
En cas de falta d’assistència, es rebrà un email o sms. Les faltes s’han de justificar degudament als tutors.
a. Justificació de faltes i retards telefònicament i a l'agenda o amb l’imprès que es troba a consergeria.
b. Acumulació de 6 faltes-retards injustificats suposen l’aplicació d’un comunicat de conducta.
c. l'Acumulació de 2 o més comunicats pot suposar la exclusió de les diferents sortides o viatges. En darrera instància, però, serà sempre l'Equip docent el que decideix.
Cal recordar que els alumnes de l'etapa ESO no podran sortir al carrer a les hores de pati.
g) Normes de convivència i conducta:
l'Objectiu és aconseguir el màxim de respecte entre tots els membres de la comunitat escolar (també respectar les instal·lacions del Centre).
Les normes es poden consultar a l’agenda de l’alumne, ja que aquest curs l’agenda és personalitzada, i hi hem inclòs les Normes Bàsiques. Convé comentar–les a casa, encara que el bàsic és utilitzar el sentit comú i el respecte.
Disciplina: Comunicats de convivència. Els pares els han de signar sempre i no desautoritzar el professor davant l’alumne. Si no s’hi està d’acord, el millor és parlar-ne primer amb el tutor i que aquest contacti amb el professorat implicat.
Mirar periòdicament l'agenda per veure si hi ha anotacions del professorat.
Dimarts a la tarda, com en cursos anteriors els castigats venen a la tarda i fan deures.
h) Acció tutorial:
Es basa en l'ajuda a l’alumnat en el seu procés d'aprenentatge i creixement personal. Es fa tant al grup-classe, a les hores de tutoria de grup, i es treballaran diversos temes tractats per especialistes (ex. tallers d’alimentació, resolució de conflictes, prevenció de riscos...).
També es faran tutories de forma individual i s'estarà en contacte amb les famílies.
i) Potenciació de les llengües estrangeres.
Al nostre institut, des de fa anys, es duen a terme una sèrie d'intercanvis d'alumnes i es fan sortides educatives a l'estranger amb la intenció de motivar els nostres nens i nenes en l'aprenentatge de les llengües més parlades a Europa.
3r ESO Londres (anglès)
4t Krefeld (alemany) i Le Tréport (Normandia) (francès)
Projecte lingüístic (presència de l'anglès a diverses matèries (exemple: Educació ètica i valors, pràctiques de ciències, etc.).
Batxibac
Els pagaments de les sortides es farà amb TPVescola: https://tpvescola.com
No comments:
Post a Comment