25 Sept 2018

Reunió Pares Tutoria

Calendari escolar:


Vacances Nadal 
 22 de desembre al 7 de gener (ambdós inclosos)

Vacances Setmana Santa
13 al 22 d'abril

Dies lliure elecció
2 de novembre
7 de desembre
8 de febrer
4 de març
10 de juny

Darrer dia de curs



Serveis educatius a l'institut:

Atenció a la diversitat
(Grups heterogenis d'uns 20 alumnes a les matèries instrumentals (català, castellà i matemàtiques), SIEI -suport intensiu escolarització inclusiva- i Passarel·les)

Programa Salut i Escola
Servei d'orientació/ajuda a l'alumnat ofert des del CAP de Canet.

Activitats AMPA a l'institut
l'Institut estarà obert de dilluns a dijous  per la tarda per atendre l'alumnat amb una sèrie de monitors que faran classes de repàs, d'idiomes, teatre, voleibol...

Zona esportiva institut 
Dissabtes matí, a càrrec de l'Ajuntament

Tarda de castigats Dimarts de 16-18h


- El curs de 4t d'ESO -


                     a)   Matèries comunes

   Ciències Socials (G i H), Llengua Anglesa, Educació Ètica i Cívica, Educació Física, Llengua i Literatura Catalana, Llengua i literatura Castellana, Matemàtiques Educació Física.

b)   Matèries d'itinerari: (anuals) de les quals els alumnes en cursen dues:


c) Matèries  optatives: (anuals) de les quals l'alumnat en cursa dues, o una (si és francès o alemany). 



       
d)  Projecte de recerca.

És una petita investigació que es realitzarà la setmana del 11-18 de juny sobre un tema escollit per l'alumnat i guiat pel professorat. El marc horari (coincidint amb el Crèdit de Síntesi) serà de 9-13.30h , encara que s'ha de preveure que l'alumnat haurà de treballar per la tarda fora del centre, encara que l'institut romandrà obert per poder-los atendre si fos necessari.


Hi haurà la possibilitat de sortir fora del centre per tal de fer les diferents recerques, encara que sempre serà necessari un permís escrit per part de les famílies.


El Projecte de Recerca es realitza en grups de 3-4 alumnes que poden ser de diferents classes i la seva superació serà imprescindible per la nota final del curs i l'etapa.


El darrer dia hi haurà una presentació oral per part de cada grup sobre la recerca que hauran dut a terme i els seus resultats.


Les capacitats a desenvolupar avaluables són l'autonomia i iniciativa en el treball, la cooperació, les competències comunicativa, lingüística i audiovisual, el tractament de les fonts d'informació, la competència digital...


Les tasques bàsiques seran:


        1. Plantejament d'una hipòtesi de treball.

      2. Planificació d'un mètode de resolució.

      3. Integració de les informacions obtingudes de les diferents fonts.

     4. Arribar a unes conclusions argumentades en un informe escrit i una exposició oral.

A primers de maig es presentarà a les tutories, a mitjans de maig es recolliran les propostes de cada grup i a principis de juny es començarà amb el treball.


            e)      Avaluacions:

   a. N’hi ha tres (amb els corresponents butlletins de notes). A més, a finals d’octubre es fa una Preavaluació orientativa, el butlletí del qual s’entregarà a primers de novembre i la part retallable s’ha de retornar signada.
  b. Proves de recuperació: de les diferents avaluacions (depenent de cada departament) i al setembre 
  c. Es repeteix curs amb més de dues matèries suspeses. Cal recuperar les matèries suspeses del curs anterior (el professorat informa l’alumnat), els exàmens seran del 14-17 gener. Es recorda que les matèries suspeses de cursos anteriors també es comptabilitzen.
   d. Avaluació diagnòstica externa 12-13 febrer. Aquestes proves són obligatòries i s'entregarà un informe a les famílies. Els diferents departaments poden recollir els resultats obtinguts i avaluar-los d'alguna manera.



f)      Organització del treball dels nois i noies:
     * Agenda:
Eina de comunicació entre família i professorat. Necessitat de control dels pares. Cal anar vigilant les pàgines de comunicacions i els deures anotats, i sospitar si no en tenen.
    * Planificació del temps de treball:
    Necessitat de tenir un espai adequat i material de suport preparat. Es tindrà en compte que el temps necessari mitjà és de 2 hores diàries (10 hores setmanals). Cal comptar que tenen les tardes lliures i les han d'aprofitar.
    * Material per a les classes:       
   Els llibres de text i fulls Din-A4 blancs o llibretes: a cada matèria el professorat ho especificarà.
Resultado de imagen de HOMEWORK


      g)     Assistència i puntualitat:

          L’entrada es fa pel pati (Riera Gavarra), que obre les portes a les 7:50 i es tanca a les 8 en punt. En cas que s’arribi tard s’ha d’entrar per la porta del c/ Francesc Cambó i lliurar el justificant a consergeria i presentar-se al professor de guàrdia, que acompanyarà l’alumne/a a l’aula. Si no es presenta justificant al moment, caldrà fer-ho al dia següent per no rebre una falta d'assistència.

     En cas de malaltia de l'alumnat, cal telefonar a l'institut a primera hora i adjuntar una nota a l'agenda. Si hi ha un examen i l'alumne està malalt, es farà el primer dia d'assistència a classe SEMPRE QUE ES JUSTIFIQUI AMB UN DOCUMENT OFICIAL

En cas de falta d’assistència, s'enviarà un email o sms. Les faltes s’han de justificar degudament als tutors.
a.   Justificació de faltes i retards telefònicament i  a l'agenda o amb l’imprès que es troba a consergeria.

b.  Acumulació de 6 faltes-retards injustificats suposen l’aplicació d’un comunicat.

cl'Acumulació de 2 o més comunicats suposarà la exclusió de les diferents sortides educatives o lúdiques (viatge de final de curs). En darrera instància, serà sempre l'Equip docent el que decideix.

Cal recordar que els alumnes de l'etapa ESO no podran sortir al carrer a les hores de pati.

h)   Normes de convivència i conducta:

l'Objectiu: aconseguir el màxim de respecte entre tots els membres de la comunitat escolar (també respectar les instal·lacions del Centre).

Les normes es poden consultar a l’agenda de l’alumne, ja que aquest curs l’agenda és personalitzada, i hi hem inclòs les Normes Bàsiques. Convé comentar–les a casa, encara que el bàsic és utilitzar el sentit comú i el respecte. 

Disciplina: Comunicats de convivència. Els pares els han de signar sempre i no desautoritzar el professor davant l’alumne. Si no s’hi està d’acord el millor és parlar-ne amb el professor.

Mirar periòdicament l'agenda per veure si hi ha anotacions del professorat.

Dimarts a la tarda, els castigats venen a la tarda i fan deures.


i)   Acció tutorial: 

Es basa en l'ajuda a l’alumnat en el seu procés d'aprenentatge i creixement personal. Es fa tant al grup-classe, a les hores de tutoria de grup, i es treballaran diversos temes tractats per especialistes (tallers de resolució de conflictes, prevenció de riscos, orientació acadèmica...). 

També es faran tutories de forma individual i s'estarà en contacte amb les famílies.



Resultado de imagen de teacher icon



       j)  Potenciació de les llengües estrangeres.

Al nostre institut, des de fa anys, es duen a terme una sèrie d'intercanvis d'alumnes i es fan sortides educatives a l'estranger amb la intenció de motivar els nostres nens i nenes en  l'aprenentatge de  les llengües més parlades a Europa. 



3r  ESO Londres (anglès)
4t Krefeld (alemany)  

4t Le Tréport (Normandia) (francès)

Grup plurilingüe 





No comments:

Post a Comment